۰۲۱-۶۶۳۸۹۴۵6(10خط ویژه)

کارشناسی خودرو ماتریس خودرو

ماتریس خودرو ، اولین مرکزتخصصی کارشناسی خودرو تاسیس 1383

۰۲۱-۶۶۳۸۹۴۵۶تماس باما

بلاگ

بلاگ

28مرداد1403

ثبت نام ایرانخودرو

ارسال شده توسط : | دسته بندی ها: تجارب بازدید های کارشناسی | نظرات: ۰

ثبت نام ایرانخودرو

🔴 پاسخ به ابهامات  ثبت‌نام طرح‌های جایگزینی خودرو فرسوده

به اطلاع کلیه مالکان وسایل نقلیه فرسوده می‌رساند، با توجه به الزامات قانونی مترتب از قانون ساماندهی صنعت خودرو و آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ این قانون، ۲۰ درصد از ظرفیت  فروش محصولات ایران خودرو به متقاضیان مشارکت در نوسازی وسائط نقلیه فرسوده تخصیص یافته است.

متقاضیان می توانند با در نظر داشتن موارد ذیل نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام و پس از تعیین اولویت بر اساس ضوابط آن شرکت و تایید امکان تخصیص خودرو نسبت به طی فرایند مربوطه اقدام نمایند.

۱  مشارکت در کلیه طرحهای جایگزینی تنها برای متقاضیانی ممکن خواهد بود که قبلا نسبت به ثبت اطلاعات هویتی و خودرو فرسوده خود در درگاه اینترنتی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل به نشانی nnhk.ir بخش ” ثبت اطلاعات خودرو  فرسوده” اقدام نموده باشند.

تعویض پلاک اینترنتی ماتریس خودرو

تعویض پلاک اینترنتی ماتریس خودرو

توجه ۱ : متقاضیان می بایست پس از ثبت نام در سامانه مذکور، در سامانه فروش ایران خودرو نیز جداگانه ثبت نام و نسبت به طی فرایندهای مرتبط با انتخاب محصول و … اقدام نمایند.

توجه ۲ : ثبت نام در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل به نشانی nnhk.ir تنها یک بار انجام میشود و کلیه متقاضیان تا زمان تخصیص خودرو مورد نظر امکان مشارکت در کلیه طرحها را دارند. بدیهی است پس از برنده شدن خودرو و شروع فرایند اسقاط خودرو فرسوده امکان مشارکت در طرحهای جایگزینی دیگر برای متقاضی مقدور نمی باشد.

۲  متقاضیان بعد از گذشت ۴۸ الی ۷۲ ساعت از ثبت نام در سامانه nnhk.ir , امکان ثبت نام در سامانه فروش ایران خودرو را خواهند داشت.

کارشناسی خودرو کارشناسی رنگ

کارشناسی خودروکارشناسی رنگ

۳  امکان ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو تنها برای مالکین خودروهای فرسوده با کاربری “سواری” و “وانت” ممکن خواهد بود.

۴  کلیه متقاضیانی که در سایر طرحهای جایگزینی (گروه خودروسازی سایپا ، گروه بهمن و …) مشارکت و واریز وجه  داشته اند امکان مشارکت در طرحهای ایران خودرو را نخواهند داشت.

۵  در صورت بروز هرگونه مشکل برای ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو متقاضیان می توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۴۴۰ – مرکز ارتباط با مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو – نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

۶  برخی مالکان خودرو فرسوده بعد از انتشار خبر فراخوان خودروهای فرسوده دچار سوتفاهم از ابلاغ آیین نامه اجرایی ساماندهی صنعت خودرو شده اند که لازم می دانیم موارد زیر را برای شفاف سازی اذهان مردم مطرح نماییم.

گواهی اسقاط یک گواهی الکترونیکی با شناسه یکتا که بعد از طی فرایندهای قانونی اسقاط خودرو، توسط مراجع ذی صلاح در پورتال اختصاصی مراکز اسقاط قرار میگیرد. که  ماهیت کاغذی ندارد، مجوز محسوب نمی شود ، سند مالکیت محسوب نمی شود ، فقط در پورتال مخصوص مراکز اسقاط، تولیدکنندگان خودرو و واردکنندگان خودرو ذخیره و نگهداری میشود.

مصرف کنندگان گواهی اسقاط همان تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو می باشند.

 قیمت ۳۵ میلیون تومان که توسط سازمان حمایت تصویب شده برای مصرف کنندگان گواهی می باشد نه برای مالکان خودروهای فرسوده 

 در راستای افزایش ترغیب مالکان خودروهای فرسوده برای اسقاط خودرو، از تیرماه ۱۴۰۳ تعداد گواهی اختصاص یافته برای خودروها با توجه به مدل خودرو بیشتر شده است.

 خودروهای سواری بین ۲۰ تا مرز ۲۵ سال (مدل ۷۹ تا ۸۳)  سه گواهی اسقاط

 خودروهای سواری بین ۲۵ تا مرز ۳۰ سال ( مدل ۷۴ تا ۷۸ ) دو گواهی اسقاط

 خودروهای ۳۰ سال و بالاتر (مدل ۷۳ و قبل از آن ) یک گواهی اسقاط

 داشتن خودرو فرسوده (از هر مدل) امتیاز محسوب نمی شود که در قبال اسقاط آن، خودرو  نو به صورت رایگان داده شود  (برخی مالکان این سوال را میپرسند)

فرق طرح نقدی و طرح جایگزینی :

طرح نقدی یعنی شما به مرکز اسقاط مراجعه میکنید پول خودرو فرسوده را با توجه به مدل خودرو دریافت میکنید بنابراین در این طرح خودرو جایگزینی به شما تعلق نمیگیرد. در واقع مرکز اسقاط با پرداخت پول، خودرو فرسوده را از شما میخرد و مالک لاشه و گواهی اسقاط خودرو میشود.

 طرح جایگزینی یعنی شما در طرحهای جایگزینی فرسوده که از طرف خودروسازان داخلی اعلام میشه ثبت نام میکنید. بعد از  تایید احراز شرایط فرسودگی، شما منتخب میشید و پیش پرداخت را واریز میکنید، خودرو ساز با شما قرارداد میبنده و بعد از آن برای اسقاط خودرو به مراکز اسقاط مراجعه میکنید. بعد از اسقاط خودرو که حدود ۲۰ الی ۴۰ روز زمان میبره، تاییدیه اسقاط را از مرکز اسقاط میگیرید و به نمایندگی خودروساز مراجعه میکنید. بعد از تکمیل وجه و طی فرایندهای قانونی حواله خودرو با قیمت کارخانه دریافت میکنید

ثبت نام ایرانخودرو

ثبت نام ایرانخودرو

🔴 پاسخ به سوالات پرتکرار متقاضیان ثبت نام بخت آزمایی ایران‌خودرو

سامانه ثبت درخواست خرید در این مرحله ارتباطی به سایت فروش ایران خودرو‌ ندارد و‌ متقاضیان باید اطلاعات پروفایل را در سایت جدیدikcosales.ir تکمیل کنند.

 در حال حاضر شرط ارایه گواهی‌نامه به طور کلی حذف شده است.

 متقاضیان خودروهای برقی بدون لحاظ ثبت درخواست خودرو بنزینی، امکان انتخاب خودرو برقی را نیز دارند.

مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان از آغاز طرح تا پایان اولویت‌بندی و اعلام نتایج، به مدت حدود ۱۵ روز بلوکه خواهد بود.

متقاضیانی که دارای اولویت تابستان ۱۴۰۳ و بعد از آن هستند و تاکنون فراخوان نشده یا واریز وجه نکرده‌اند، امکان ثبت‌ درخواست در این طرح را ندارند

 افراد دارای پلاک فعال، اگر عمر خودرو موضوع پلاک بیش از پنج سال باشد. می توانند ثبت نام کنند

 مادرانی که قبلا در طرح جوانی جمعیت سایپا ثبت‌نام کرده و خودرو تحویل گرفته‌اند، اکنون در طرح فعلی نمی‌توانند

ثبت نام‌ کنند و شرایط مادران صرفا مشمول یک دستگاه خودرو است.

مبلغ بلوکه حساب وکالتی برای تمامی خودروها از جمله ری‌راست اما برای مادران،  فرسوده و خودروهای برقی لازم نیست

 شرایط فروش به صورت فروش فوری است یا پیش فروش؟

پس از مرحله اول ثبت درخواست خرید و اعلام اولویت‌های مجاز شرایط فروش، باتوجه به خودرو انتخابی متفاوت است و متعاقبا به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

متقاضیانی که در سامانه ثبت درخواست می‌کنند، براساس رویه‌های مصوب، اولویت‌بندی می‌شوند، اما فقط اولویت‌هایی که امکان ثبت‌نام از آنان در سال ۱۴۰۳ مطابق ظرفیت تولید میسر است، انجام خواهد شد و سایر ثبت نام کردگان بدون هیچ حقی کنار گذاشته می شوند

محدودیت

برای مادران مادران، متقاضی باید تاکنون در این روش خودرو دریافت نکرده باشد و فرزند دوم و مابعدشان از ۱۴۰۰/۰۸/۲۴متولد شده باشد.

برای متقاضیان  فرسوده باید خودروی فرسوده در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی www.nnhk.ir ثبت شده باشد

ضمنا آخرین مهلت ثبت نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی www.nnhk.ir  تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ خواهد بود. 

وکالتی کردن حساب نزد بانک‌های عامل با اضافه شدن یک روز تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ تمدید می‌شود و مهلت ثبت نام در سامانه ikcosales.ir نیز به مدت یک روز تمدید شده، از چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ تا روز جمعه ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ قابل انجام خواهد بود.

 ثبت درخواست زودتر یا دیرتر، هیچ‌گونه تاثیری در اولویت متقاضیان ندارد و در نهایت فرآیند اولویت‌بندی ۴۸ ساعت بعد از اتمام مهلت ثبت نام آغاز شده و همه متقاضیان از فرصت یکسان برخوردار خواهند بود

 

ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو ثبت نام ایرانخودرو

ارسال پاسخ