۰۲۱۶۶۳۸۹۴۵۶
کارشناسی خودرو ماتریس خودرو

ماتریس خودرو ، اولین مرکزتخصصی کارشناسی خودرو تاسیس 1383

۰۲۱۶۶۳۸۹۴۵۶

انصراف متقاضیان خودرو

انصراف متقاضیان خودرو

 

IMG 3694 « کارشناسی خودرو « انصراف متقاضیان خودرو

🔴 انصراف متقاضیان سامانه جامع یکپارجه

یشترین انصراف‌‌‌دهندگان در سامانه یکپارچه فروش را متقاضیان محصولات سایپا، شرکت‌های خصوصی‌‌‌ از جمله کرمان‌موتور و همچنین متقاضیان طرح جوانی جمعیت تشکیل داده‌اند. به نظر می‌رسد تنها ایران خودرو توانسته است بخشی از متقاضیان خرید محصولات خود را حفظ کند. 

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو روز گذشته اعلام کرد که ۵۰ ‌درصد متقاضیان مرحله دوم ثبت‌نام خودرو از شرکت سایپا، نسبت به تکمیل وجه خرید خودروی مورد نظر خود اقدام نکرده‌‌‌اند. مهدی تقدسی همچنین تاکید کرده که «طبق گفته خودروسازان خصوصی فقط حدود ۱۰‌ درصد افرادی که در طرح یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به پرداخت پول به خودروساز اقدام کرده‌اند، بنابراین ظرفیت خالی زیادی باقی مانده است.»

Rubique Carloan 3 653x435 1 768x430 1 « کارشناسی خودرو « انصراف متقاضیان خودرو

تقدسی می‌‌‌گوید تنها ۳ ‌درصد از متقاضیان کرمان‌موتور برای تکمیل وجه پا پیش گذاشته‌‌‌اند. در مورد یکی دیگر از خودروسازان خصوصی که هیچ نامی از آن نبرده گفته است از ۲۷ ‌هزار نفری که متقاضی محصولات این شرکت بودند، تنها ۱۰۰ نفر اقدام به تکمیل وجه کردند. این به معنای آن است که بیش از ۶/ ۹۹‌ درصد متقاضیان خرید محصولات این شرکت از درخواست خود انصراف داده‌‌‌اند و کمتر از ۴/ ۰‌درصد همچنان می‌‌‌خواهند از طریق سامانه یکپارچه از شرکت مذکور خریداری کنند.

انصراف متقاضیان خودرو

انصراف متقاضیان خودرو

آمارهای مختلفی از شرکت‌های خصوصی بدون نام بردن از آنها توسط تقدسی اعلام شده که همه آنها از ریزش عمیق متقاضیان حکایت دارد. با این حال، آمارهای جالبی نیز از متقاضیان خرید خودرو در طرح جوانی جمعیت منتشر شده است. عصر روز سه‌‌‌شنبه، عبدالله توکلی‌‌‌لاهیجی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، در یک گفت‌‌‌وگوی تلویزیونی عنوان کرد از بین ۳۵۰‌ هزار خودرویی که سایپا بهطرح جوانی جمعیت تخصیص داده، تنها ۲۰‌ هزار نفر اقدام به تکمیل وجه کرده‌‌‌اند. این تعداد تنها ۷/ ۵‌ درصد ظرفیتی است که سایپا برای این طرح تخصیص داده بود. توکلی‌لاهیجی خود نیز به این نکته اشاره کرده که «هرکجا تفاوت قیمت بازار و کارخانه کمتر می‌شود، جذابیت طرح [جوانی جمعیت] کمتر